jueves, 18 de febrero de 2016

SERRA DE SANT JOAN - NURIA I GUILLEM

Guillem me envía las reseñas de dos nuevos itinerarios abiertos (o equipados) en la Serra de Sant Joan. Como ya sabréis en estos vamos a encontrarnos una sobreabundancia de chapas que le restan la más mínima incerteza o aire. No obstante seguro que triunfan como pocas en este precioso rincón Prepirenaico y hacen las delicias de un público bastante numeroso. No me gustan este tipo de itinerarios pero supongo que ha de haber de todo. A continuación reproduzco el texto relativo al acceso (Guillem). Aproximació Amb Cotxe De Calaf a Ponts i Oliana a Coll de Nargó en direcció a Boixols, passat el Coll de Boixols, entre el quilòmetre 21 i el 22 trobarem una pista* a la nostre dreta que posa direcció a : Els Prats / Montanisell / Sallent, la seguim als pocs metres (700) un desviament a l’esquerra senyalitzat direcció a : Els Prats seguir aquesta pista. Al 1,5 km del darrer desviament, trobem un lloc a la dreta per aparcar un parell cotxes, mes amunt un altre lloc per aparcar. (2.3 Km des de la carretera asfaltada) També es pot venir des de Artesa de Segre – Isona i el Poble de Boixols seguir en direcció al Coll de Boixols fins a trobar el inici de la pista* entre el quilòmetre 21 a 22 A Peu Desprès d'aparcar baixem per la pista uns 100 metres, una doble fita marca l'inici del camí, que porta a peu de via, seguir les fites, també hi trobareu petites cintes vermelles. Pujar uns pocs metres recte amunt per girar a la dreta anant superant el bosc, una vegada sortim del bosc remuntar per terreny pedregós i obert, mes amunt trobarem un curt flanqueig a la dreta que ens porta al inici de una torrentera, al principi oberta, que mica a mica es va estrenyent, seguir recte amunt per el seu interior i ens deixarà al peu de la paret a tocar de la via De La Núria, just un metres abans un corriol que surt a la esquerra, amb pocs metres de recorregut ens porta al peu de la via Del Guillem. Marcat amb fites i cintes vermelles De 20 a 30 minuts, caminat, segons forma física. Baixada Lo mes pràctic es remuntar uns 5/10 minuts fins les antenes i desprès baixar per la pista fins el cotxe 1ª ascensió integral el 15-10-2014 amb l’Esteve Fabra i el Martí Santamaria