martes, 8 de octubre de 2013

PUIG DE CA DE MINER - MASSA JOVE PER ES ROCK...

Mensaje y reseña recibida por Ferran, hace ya unos días. Nueva vía en Mallorca: Massa vell per es Rock,Massa jove per a Morir. Aquesta es la potser 1ª vía a la paret nord del Puig de Ca de Miner.Es una vía per a coleccionistes aventurers,on cal dur un bon grapat de pitons,friends i algun invent. La 1ª tirada la comencem per una placa tumbadeta molt simpàtica,pero que dura poc,es una cara nord!.A la sortida del 1º A1e,(2 passos) es herbosa,sort que de seguida hi ha un buril.Despres hi ha una placa amb 1 plom,2 burils,pas de ganxo i un pitó,un flanqueix a s´esquerra com puguis i despres d´un buril hi ha la reunió d´estreps (3 burils,es pot reforçar amb un pitó). D´aquí se surt amb 2 passos d´A1e i possant algo s´arriba a un plom,despres es pot posar un friend i es fa un pas a s´esquerra per possar-s´he d´amunt un bloc (A2),,estem a la fissura del superdiedre,que hem va donar molta feina de jardineria,per cert.Aquí hi ha un pitó.Clavem 1 o 2 passos mes fins un buril i sortim en lliure en un ramonage bastant raro,on cal possar seguros dons no es fàcil,fins a un buril.Aquí la fisura desploma,hi ha un buril i jo vaig fer 4 passos ,A1,sortim(útil el frind 3) en lliure V+ protegits amb 3 burils fins unes herbes on ens podem assegurar.Comença un guapo empotrament i trobarem 2 burils fins a un sostret que que tanca sa fisura.A mà dreta hi ha un buril,no!( una encigalada ) es va a l´esquerra a buscar un pitó una "z" que hem va aguantar un pinyo,i aixó que el clau es lleig de collons. A1 del pitó fins a un tac.Si no arribeu,pas de gantxo,despres del tac es posa un friend i se surt en lliure protegits per un plom i un buril amb cordino mes amunt,cap a s´esquerra,cap una placa,que flanquejem i despres tirem amunt fins a 2 burils de la 2ª reunió,també d´estreps (es pot reforçar amb 1 o 2 claus llargs) D´aquí sortim a sa dreta cap un bloc que llaçarem amb una baga llarga,i seguim flanquejant fin s a un lloc balmat .Ojo! es IV pero esta descompost,he deixat un pitó amb un cordino,ja que es perillos.Un cop a la balmeta hi ha una placa on veurem varios burils amb cordinos,cal portar 4 xapes recuperables.Hi vai deixar un pitó per poguer-ho forçar en lliure.Hem va sortir en A0.Arrivarem a un diedret amb 2 burills,mes fàcil del que sembla pel pati que hi ha (V) fins que es redreça.Aquí hem de posar 2 friends i 2 pitons,esta descompost (A2;5 passos i 1 buril).Es surt en una placa inclinada molt rara,Vº trobem un pitó, i de seguida es torna fàcil fins una repisa,on trobarem un cordino en un merlet i es llibre de piades.No hi ha res,s´hem van acabar els burils,pero es poden fer invents al gust. L´ultim llarg es fàcil,pero vigileu la roca,hi ha molts blocs móvils i d´altres collonuts per assegurar-se. Del cim sortim a buscar el collet que hi ha al damunt,a sa dreta del puig gran. Descens: Al collet hi ha una fita ,en direcció al puig gran un altre.Convé anar seguint sa carena en direcció al coll de miner.El terreny es càrstic i es fàcil encigalar-s´he i baixar massa. Aproximació: Desde les coves de campanet,direcció a pollença,just a 2km a ma dreta hi ha un mur,en una curva,i just a s´esquerra una pista.D´aquí al coll de miner hi han 8 km,sempre a ses cruïlles aneu a sa dreta.La pista asfaltada pero feta pols es pot pujar amb un 4x4 o una furgona que sigui alta,rollo renault kangoo.Passarem als 6 km per una gran cassa abandonada,Miner gran.Hi ha una sínia amb la pedra i sa maquinaria que val la pena de veure.Aqui el terreny empitjora.Si seguiu amunt,hi ha una desciació a uns 100 mts del coll,millor aparqueu allí dons despres hi ha una trialera terrorífica.Jo anava amb una honda 250 two fifty,una de ses millors motos del món,com el Vespino. Del coll de miner saltem es mur i baixem a Fartàrix del recó,d´aquí una pista a s´esquerra que va en direcció a la paret fins el final,on trobem una font amb una carretilla bastant cutre,pero amb un aigo boníssima.Despres seguiu es caminet que fan ses vaques (caques com a fites) fins a buscar el collet mes alt.Allí comença la vía. Horaris: Aproximació desde el coll de miner,45 minuts,1 hora Via :de 6 a 8 hores Descens :1 hora o una mica mes Observacions: Es una paret on hi ha un munt de posibilitats d´obrir vies collonudes.Jo vaig rapelar i pujar a jumars desde la vertical de la 2ª reunió i la qualitat de la roca,se plaques i sa verticalitat es brutal.Ademes la paret es enorme..Pero jo soc massa vell per es rocK! Disfruteu i pieu si us agrada i sinó també. A tibar! Ferran